bsoai.fora.pl



Forum bsoai.fora.pl Strona Główna FPS Metro 2033
Obecny czas to Czw 8:47, 09 Sty 2025

Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat
Autor
Ulquiorra




Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 198
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Sob 17:09, 26 Lut 2011

Wiadomość
Metro 2033


Nazwa gry: Metro 2033
Dystrybutor: CD Project
Wydawca: THQ
Producent: 4A Games
Silnik: 4A Engine
Gatunek: FPS, Survival Horror, Akcja
Tryb gry: Jednoosobowa
Platforma: Xbox 360, PC
Nośniki: DVD
Wymagania: W cholerę wysokie z tego co słyszałem, i torrent 6GB pamięci ^^
Wymagania wiekowe (które i tak każdy oleje): 16+

A więc opis gry zacznę od fabuły która wzorowana jest jak cała gra na książce rosyjskiego dziennikarza Dimitrija Głuchowskiego. Gra osadzona jest w 2033 roku gdzie po wojnie nuklearnej praktycznie zakończyło się panowanie człowieka nad ziemią. Ostatnia żyjąca garstka ludzi utrzymuje się w moskiewskim metrze które było jednocześnie wielkim schronem atomowym dzieki czemu podczas bombardowań rakietami udało się przeżyć liczącej kilka tysięcy garstce ludzi. Szczęśliwcy którym udało się przetrwać są jednak narażeni na zawalenie się sufitu, ataki faszystów chcących zająć dla siebie jak najwięcej stacji, a także organizmy z powierzchni które przystosowały się do promieniowania oraz ciężkich warunków przez co stały się zębatymi, wrednymi brzydalami o wykoślawionych kończynach i kudłatych plecach, od tej ostatniej reguły są wyjątki. A więc żeby przetrwać ludzie korzystają z wszelkich możliwych sposobów jakimi są ryglowanie się, zasypywanie przejść oraz najbardziej oczywistą metodą jaką jest złapać kałacha i na pochybel skur*******, gdyby oczywiście znalezienie kałacha albo innej broni było w metrze takie proste.

Rozgrywka rozpoczyna się od Prologu w którym poznajemy podstawowe zasady gry jak zbieranie amunicji, otwierania włazów, korzystania z latarki, masek przeciw gazowych oraz broni, Artem (bo tak się nazywa główny bohater) wraz ze Stalkerem o pseudonimie młynarz ( w tej grze stalkerzy są jedynymi którzy wychodzą na powierzchnię aby zbierać amunicję i inne przydatne gadżety) wychodzą na powierzchnię żeby dostać się do wierzy Ostankino, podczas spotkania z innymi stalkerami zostają zaatakowani przez mutanty i gdy walka trwa w najlepsze zlatują się Demony/ścierwa (jak kto woli ;D) i dokonują masakry towarzyszy następuje jakby reset historii który cofa nas do początku wyprawy czyli 8 dni wcześniej na stację WOGN której zagrażają tzw czarni (z ang: Dark Ones) którzy są wyewoluowaną formą ludzi przystosowaną do życia na powierzchni. Skoro jest problem to trzeba go rozwiązać, w tym celu Artem z kilkoma towarzyszami zostaje wysłany do stolicy metra "Polis" aby prosić o wsparcie dla jego stacji. Co do rozwoju wypadków itd nie trzeba mówić że towarzysze Artema będą się co chwile zmieniali ze względów oczywistych jakimi są : zgon od potworów, zgon od faszystów, oddzielenie się od Artema z powodu zawalonych schodów/ściany/zepsutej bramy, a potem ich zgon od potworów/faszystów. Nie trzeba także mówić że zwykle nam przypada najgorsza robota jak usuwanie ogniw od reaktora dźwigiem podczas gdy nasz kompan się leni albo obrona go przed potworami gdy majstruje coś przy bramie, no ale bez tego gra byłaby krótsza o połowę. Całość dzieli się na 7 rozdziałów które dzielą się na mniejsze podrozdziały.

Urozmaicenia (o ile można to tak nazwać)
Aby graczowi się nie nudziło ciągłe bieganie i strzelanie do wszystkiego co się rusza twórcy wprowadzili parę dodatków, zacznę od masek gazowych. Otóż podczas gry w wielu miejscach będzie występowało skażone powietrze więc będziemy potrzebowali maski przeciw gazowej aby przeżyć. Na działanie maski składają się dwa elementy jakimi są: Maska i filtr. Oczywiście nie trzeba mówić że maska nie jest pancernym hełmem na +10 do wytrzymałości i jeśli jakiś wredny potworek będzie zbyt zażarcie atakował to maska (jeśli ją w danej chwili mamy założoną) może ulec zadrapaniom bądź też rozbiciu. W takiej sytuacji należy albo szybko opuścić skażony obszar, albo znaleźć nową maskę. Filtry także trzeba regularnie wymieniać ponieważ kiedy będzie przestawał działać maska zaczynie parować i utrudni nam znajdywanie wyjść, ewentualnie trafiania w potwory.
Kolejnym gadżetem jest latarka, chyba każdy wie do czego służy, prawda ? ;D. W grze będzie potrzebna prawie cały czas dlatego warto ją czasem podładować korzystając z uniwersalnej ładowarki o której będzie później
Noktowizor jest przynajmniej jak dla mnie gadżetem zbędnym ponieważ podczas jego używania mamy sporo niższe pole widzenia co jest dość upierdliwym faktem, osobiście wolałem używać latarki. Jedyną zaletą noktowizora jest fakt że kiedy z niego korzystamy w ciemności to wróg nie jest w stanie nas wytropić a my mamy wolną rękę żeby korzystać z noży do rzucania/broni palnej z wmontowanym tłumiekiem i po cichu eliminować zagrożenie
Uniwersalna ładowarka o której wcześniej wspominałem pomaga nam naładować noktowizor/latarkę, żeby z niej skorzystać wystarczy przytrzymać klawisz latarki ( sterowanie dobiera się samemu w menu) aż Artem wyjmie ładowarkę a potem cisnąć ile wlezie LPM aż wskaźnik na ładowarce będzie pełen
Jest jeszcze dziennik misji i zapalniczka w komplecie do niego jakby było za ciemno, został on wbudowany tak że gracz nie musi wciskać pauzy i zatrzymywać gry, oprócz tego mamy wmontowany do niego kompas który pokazuje nam na bieżąco drogę do celu.
Oprócz tego jest jeszcze Apteczka która zawiera strzykawki z czymś bliżej niezidentyfikowanym co jednak jest dość pomocne gdyż regeneruje nam całe HP do 100%. W pudełku za apteczką mieści się do 5 strzykawek.
Występuje jeszcze licznik geigera który informuje nas o promieniowaniu w danym terenie a także wskaźnik oświetlenia który pokazuje jak bardzo Artem jest oświetlony : zielony - wcale, żółty - trochę, czerwony - dobrze widoczny

Jeśli chodzi o jakieś urozmaicenia w poziomach to będzie jazda drezyną podczas gdy gonią cię złe potworki, podkładanie ładunków wybuchowych, usuwanie ogniw z reaktora dźwigiem aby usmażyć jakąś biomasę, strzelanie do innych drezyn itd

Dodatkową dość ciekawą (moim zdaniem) opcją jest fakt że na targowiskach rolę waluty pełnią naboje, więc jeśli nie oszczędzasz się z amunicją to o lepszej broni w początkowych etapach gry można zapomnieć, chociaż i tak znajdziesz ją później za free, ale zawsze dodatkowe filtry albo apteczka się przyda chociaż te jakoś specjalnie drogie nie są.

W grze posiadamy także średnich wymiarów wachlarz broni z czego dzieli się ona na
- Noże ( w tym wypadku nic nie można zmienić)
- Noże do rzucania
- Krótka broń palna
- Karabin
- Strzelba
- Granat
- Granat przyczepny

Krótka broń palna :
Rewolwer - standardowy na 6 naboi, można jednak dostać kilka różnych wersji tej broni jakimi są : z tłumikiem, z lunetą, z kolbą, bądź mieszanki wyżej wymienionych dodatków

Karabiny:
Sobaka - wykonany przez mieszkańców metra karabin maszynowy ze sporym rozrzutem pocisków dlatego warto strzelać krótkimi seriami, magazynek mieści 30 naboi, posiada dość długi czas przeładowania

Karabin WSW - automatyczny karabin z wmontowanym tłumikiem do cichego zwalczania wroga, dostępną modyfikacją jest luneta. Posiada magazynek na 20 naboi, krótki czas przeładowania i wysoką celność

Kałasznikow - w tym wypadku chyba każdy zna kałasza ? w grze jest on bronią naprawdę cenioną i przydatną. magazynek na 30 naboi, modyfikacją jest luneta.

Kałasznikow 2012 - wygląda jak przerobiony P90, zachował z kałasza to że posiada otwór do odprowadzania gazów prochowych nad lufą tak jak pierwotna wersja, magazynek na 40 naboi, dostępne modyfikacje to luneta i tłumik bardzo wysoka celność i szybkostrzelność niestety dość niskie obrażenia od strzałów.

Strzelby:
Dubeltówka - brak modyfikacji i opcji dokładnego celowania, jeśli klikasz LPM to strzela z lewej lufy, jak PPM to z prawej, można także oddać strzał z dwóch luf naraz

Strzelba samopowtarzalna - dostępne modyfikacje to bagnet, magazynek na 5 naboi które ładowane są po jednym dlatego w walce z większą liczbą potworów trzeba dobrać odpowiedni moment na przeładowanie

Pneumatyczny karabin snajperski - broń do cichego eliminowania wroga, jednak wymaga napompowania co jakiś czas

Helsing - kolejna broń pneumatyczna, nie zdobyłem podczas gry ale słyszałem że można dodać lunetę, magazynek na 8 strzałów które oddawane są półautomatycznie, + jest to że strzały można odzyskiwać z wrogów albo miejsc w których się wbiły


Granaty
Granat zwykły - rurka z lontem która wybucha, nie sądzę żeby można było napisać o niej coś więcej, można nosić najwyżej 5 sztuk

Granat przyczepny - budowa ta sama tylko że nabity gwoździami dzięki czemu nie leci bóg wie gdzie tylko grzecznie eksploduje na plecach wroga


Noże
Nóż - towarzyszy Artemowi przez całą grę chociaż i tak prawie nic z niego nie zabijesz chyba że jesteś hardcorem

noże do rzucania - krótkie noże do cichego mordowania wroga na krótkich odległościach, + jest fakt że można je odzyskiwać z ciał wrogów


Amunicja
Brudna - amunicja wytwarzana przez mieszkańców metra, zadają mniejsze obrażenia i nie są walutą, można je dostać praktycznie wszędzie

Wojskowa - wytwarzana przed wybuchem, zadaje większe obrażenia, jest główną walutą w grze, trafia się na nią dość rzadko ale można wymienić brudną amunicję na wojskową i odwrotnie

Wrogowie

Potwory
Nosalis - brzydkie, wykoślawione itd łatwo je zabić ale są dość szybkie
Demon/ścierwo - nie do zabicia ale występuje tylko na powierzchni i tylko na otwartych przestrzeniach, jakiś zmutowany nietoperz
Bibliotekarz - pojawia się tylko w podrozdziałach Magazyn i Archiwum, ciężko go zabić ale można go unikać patrząc mu się w oczy i odsuwając się powoli, i tak to zwykle nie działa ;/
Biomasa - występuje tylko 1 w grze, coś na kształt bossa, atakuje jakąś dziwną macką gdy chcemy usunąć ogniwa z reaktora żeby ją usmażyć, z karabinu nie do zabicia w inny sposób
Ameba/Krwiożerczy glut - jeden z najbardziej absurdalnych potworów w świecie gier, mały kamikadze który detonuje się doprowadzając nasze HP do stanu krytycznego (ekran pulsuje na czerwono) dodatkowo jeśli się go rozstrzela za wolno to też się detonuje, występuje tylko w jednym rozdziale w 2 miejscach jednak naciera tak boleśnie że 5 prób to minimum moim zdaniem

Ludzie
Faszyści - ludzie jak ludzie, nawet w obliczu zagłady świata nie potrafią się dogadać i chcą nadal podbijać jak najwięcej poprzez rozlew krwi, łatwo do zabicia, jednak z bliska zażarcie attakuje bagnetem + mogą jeździć drezyną z karabinem

Screeny:







[/img]

Dla zaciekawionych grą: [link widoczny dla zalogowanych] - Polecam tego torrenta
Dla tych którzy mają problem z przejściem polecam zobaczyć tutaj : http://www.youtube.com/watch?v=AFcleFBSIbA

jak o czymś zapomniałem powiedzcie a dopiszę


Pozdro


Post został pochwalony 2 razy
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty Ulquiorra

Autor
Naru




Dołączył: 10 Sie 2010
Posty: 696
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: sie biorą dzieci ?
Sob 21:39, 26 Lut 2011

Wiadomość
Nawet mnie to zaciekawiło ... Nie przepadam za gatunkiem ale za to raczej się wezmę Razz

Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty Naru

Autor
Dieu




Dołączył: 01 Lut 2011
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Pon 0:03, 28 Lut 2011

Wiadomość
A metro to nie jest RPG tak jak fallout 3?

Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty Dieu

Autor
Ulquiorra




Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 198
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Pon 0:14, 28 Lut 2011

Wiadomość
Nie, to FPS z perspektywy itp takiej jak CoD albo S.T.A.L.K.E.R ^^

Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty Ulquiorra

Autor
maximussolini
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 624
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Pon 8:24, 28 Lut 2011

Wiadomość
Planowałem to kiedyś ściągnąć, ale miałem w tym czasie kilka innych tytułów i w końcu odpuściłem. Może kiedyś...

Widać, żeś się przy tym napracował Cool Ode mnie leci pochwała.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty maximussolini

Odpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum bsoai.fora.pl Strona GłównaFPSMetro 2033
Obecny czas to Czw 8:47, 09 Sty 2025
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group - Glass˛ Created by DoubleJ(Jan Jaap)
Regulamin